vineri, 5 iulie 2013

Am programat microprocesorul ATTINY 2313

 De ce ?
  -este un microprocesor ieftin – costa doar 11 Ron la www.robofun.ro
  -pânã acum , am lucrat doar cu Aduino Uno, şi pentru fiecare aplicaţie nouã trebuie sã renunţ la aplicaţia veche!
  -intenţionez sã realizez şi aplicaţii care sã rãmânã fãcute, şi devine important sã gãsesc solutii optime preţ / functionalitate ;
Am ales pentru început , varianta programãrii lui ATTINY 2313 utilizând breadboardul ArduinoUno;
Am plecat de la exemplul ”ATtiny2313-Programming-Shield” de pe site-ul http://www.instructables.com
Am construit montajul pentru programare pe o placa de probã , dupã schema:

Am utilizat
 -12 pini recuperaţi de la placa unui CD-R uzat , pe care i-am montat pe placa de probã
 -  1 soclu cu 20 de pini,
 -  2 LED-uri
 -  1 condensator electrolitic de 10 Mf
 -  sârma de cupru pentru conexiuni
Pinii de pe marginea shield-ului corespund cu conectorii corespunzãtori de pe placa ArduinoUno şi permit conectarea corectã şi rapidã .
  Mai jos sunt pozele faţã/spate pentru shield-ul construit , şi pozitionarea sa pe ArduinoUno:

  
Procesorul 2313 este un cip cu 20 de pini , din care 17 pini I / O.
   -nu are un ADC (analog / digital convertor).
   - poate fi configurat sã ruleze la 1 MHz și 8 MHz fără cristal ( rezonator extern).
Pentru programarea lui  ATtiny2313 am parcurs urmãtoarelre etape :
1.      Instalarea fişierelor pentru ATtiny în programul Arduino
2.      Setarea lui ArduinoUno ca ISP
3.      Conectarea shield-ului
4.      Incãrcarea codului 
 1.Instalarea fişierelor pentru ATtiny în programul Arduino
 Platforma Arduino 1.0 accepta procesoare Atmel Atmega. Pentru ca sã poatã lucra cu procesoare mai mici , este necesar sã fie complectatã cu setul open-source Arduino-Tiny,   respectiv pentru procesoarele ATtiny84;  ATtiny84; ATtiny2313 (4313) Se va face download de la: 
 într-un director - de exemplu   C:\Projects\Arduino\hardware\   a pachetului Arduino-Tiny  şi se dezarhiveazã  în acest director. Instalarea pachetului Arduino-Tiny în softul Arduino  IDE , este detaliatã în fişiereul README  din arhvã.
Dupã ce se parcurg toti paşii, se deschide Arduino IDE şi  meniul Tools -> Board deschide lista cu microprocesoare, de  unde se va putea selecta  ATtiny 2313 
 2. Setarea lui ArduinoUno ca ISP
-se conecteazã ArduinoUno la PC, fãrã  shield-ul  ATTINY 2313;
-se deschide programul Ardunio IDE , se deschide  din Files -> Examples ->ArduinoISP  şi
-se uploadeazã  pe ArduinoUno;
3. Conectarea shield-ului
- se scoate cablul USB, se conecteazã shield-ul ATtiny cu procesorul montat la Arduino Uno;
-se reconecteaza cablul USB    
-dupã upload, în meniul  Tools -> Board se selecteazã ATTINY 2313@1Mhz
- în meniul Tools -> Programmer se selecteazã opţiunea Arduino as ISP
4. Incãrcarea codului 
Pentru verificarea functionãrii , am deschis schiţa “blink” din exemaples-> Basic-> Blink şi am încãrcat –o în microprocesor ; apoi am scos shieldul , am montat  ATtiny2313  pe placa de probe.Am cuplat un brick cu led  LED la pinul 13 (fizic pinul 16) al lui  ATtiny2313 şi GND; am cuplat alimentarea la sursã ( la mine , GND si +5v de la ArduinoUno) şi .... funcţioneazã ! 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu