miercuri, 31 iulie 2013

... mini board ATtiny 2313

De fiecare datã când am vrut sã  probez montaje cu ATtiny 2313 , trebuia sã  refac pe placa de încercãri toate legãturile – inclusiv cele de almentare.
Mi s-a pãrut incomod şi mi-am propus sã îmi construiesc un mini board pentru  ATtiny2313, similar celor de la ARDUINO.
Nota scrisã cu roşu , este modificarea pe care a trebuit sã o fac la probele de upload. Pentru  upload sketch-uri, trebuie desfãcutã legãtura dintre pin-ul 1 (Reset) şi rezistenţa de 10 K de pe miniboard. 
Conectorii p1; p2  şi p3 i-am fãcut din socluri vechi pentru circuite integrate; am mai adãugat pe  placã  alimenterea stabilizatã  la 5v  cu  circuitul 7805 şi pinii pentru cuplare la o sursã de 7-9v.
Am preluat schema electronicã de acolo, am fãcut montajul exact ca la ei, şi  l-am probat cu “sketch-ul  Blink “ din Arduino 1.0  - >  Examples - > Basics pe care l-am încãrcat cu  ajutorul montajului  din articolul precedent,  cuplat pe ArduinoUno.
Schema electronicã a funcţionat perfect .
Am reuşit sã pun etichete pentru fiecare conector,  ca sã nu mai ... numãr locurile unde trebuie puse firele !    









Dar …. am constatat  cã este tare incomod sã tot scot ATtiny 2313  din mini board, sã-l pun în placa de programare,  sã încarc programul şi apoi din nou ...   pentru eventuale corecţii în program!
 Am refãcut shield-ul de programare sub forma unui cablu cu douã conectoare, cu care sã cuplez mini board-ul Attiny 2313  la ArduinoUno . 



 În varianta fãcutã de mine, am preluat şi Vcc de pe Arduino Uno pentru programare. Led-ul roşu se aprinde la cuplarea la ArduinoUno iar cel verde semnalizeazã la upload .




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu